De funfactor: van plezier naar beleving

Paul Raats - workshop organiseren
25
mei

De funfactor: van plezier naar beleving

Onderschat nooit het belang van fun. Het draagt enorm bij aan het ervaren van geluk. Happy is tenslotte the new rich. Maar hoe kunnen we plezier omzetten in beleving en streven naar geluk? Door het inzetten van de funfactor bij (sportieve) evenementen.

Ik snap als geen ander, dat je plezier en geluk niet altijd kunt afdwingen. Het afgelopen half jaar heb ik persoonlijk, met het verlies van mijn vader en de geboorte van mijn dochter, twee uitersten meegemaakt. Voor mij als vriendelijke dromer een reality check. Dromen is mooi, maar waar heb je zelf invloed op? Gelukkig op heel veel factoren, waarmee je plezier kan beleven en kan sturen op geluk. Dat heeft de Fun Run in Bergen dit jaar wel bewezen.

Plezier centraal

Bij de Fun Run in Bergen draaide alles om plezier. De run stond bol van het plezier met leuke Fun Points, betrokken vrijwilligers en enthousiaste deelnemers. Mensen willen beleven en dit delen met anderen. Daar heeft de Fun Run voor gezorgd. Het plezier spatte er vanaf. Het was een mooi georganiseerde chaos die zorgde voor een glimlach op ieders gezicht.

Van begin tot eind

De foto’s en filmpjes laten louter lachende gezichten zien. Missie geslaagd. Maar niet alleen tijdens het event zelf. Het is gelukt om mensen op alle mogelijke manieren plezier te laten beleven voor, tijdens én na de run. Dat zorgt voor een totaalbeleving. Dat is gelukt door gebruik te maken van allerlei digitale tools. Met tools als Mailchimp en Facebook maken we er vanaf het begin al een feestje van. Met de tools kunnen we deelnemers, vrijwilligers en partners meenemen in de voorbereidingen en opwarmen voor het evenement. En we kunnen deelnemers persoonlijk benaderen en informatie geven over het event. Altijd met sprekend beeld, video’s en veel humor. Dat zorgt voor de ultieme funfactor waardoor mensen fan worden. Ik weet zeker dat we die dag veel fans van fun erbij hebben gekregen!

Samen succesvol

Het is succes is natuurlijk niet alleen te danken aan de inzet van online tools. De kracht daarvan zit in de combinatie met persoonlijk contact met mensen (deelnemers, vrijwilligers en verenigingen). We hebben samengewerkt met veel partners en verenigingen en nieuwe doelgroepen bereikt, zoals een groep statushouders. Samen met hen hebben we het verhaal van de Fun Run gecreëerd en tot leven gebracht. Dat heeft het tot een echt belevenisvol event.

Beleeftips

Wil je zelf ook zorgen voor mee beleving? Begin eerst bij jezelf en bedenk waar je zelf blij van wordt en plezier aan beleeft. Zorg in je contact met mensen altijd voor een lach en neem hen mee in de fun. Coldplay bezingt het goed. “God put a smile upon your face” :). Volg daarnaast onderstaande tips om meer beleving aan je event toe te voegen:

  • Denk na over je boodschap
  • Beeld is het allerbelangrijkste
  • Je hoeft het niet alleen te doen: benut lokale ambassadeurs
  • Iedereen is een marketingkanaal
  • Stimuleer dat mensen delen
  • Facebook geeft je toegang tot (nieuwe) doelgroepen
  • Maak het persoonlijk met hulp van online tools
  • Zorg voor een (professionele) foto/videograaf
  • Geef iets tastbaars mee
  • Start met vloggen

Kun je nog hulp gebruiken of heb je een vraag? Laat het weten via info@spelbepalers.nl dan helpen we je verder! Succes en have fun!

1 Response

  1. Jan van Riet

    Ron,

    Mooie stimulerende en uitnodigende blog. Je krijgt er bijna zin in om zelf een Fun Run te gaan organiseren!

Leave a Reply